Kolejne nurtujące pytania, związane z człowiekiem, nasunęły się naszym przedszkolakom. Tym razem jednak samodzielnie sprawdzili JAK TO DZIAŁA. Na początku układ trawienny. Dzieciaki zobrazowały drogę jaką pokonuje pokarm od ust do żołądka, za pomocą kulodromu. Następnie zbadali na czym polega trawienie. Rozdrabniali pokarm, naśladując pracę skurczów i rozkurczów żołądka, przy udziale soków trawiennych (odrobiny wody). Biszkopty strawione- efekt osiągnięty. W zrozumieniu działania kolejnego narządu pomogły modele płuc, wykonane przez dzieci. Wdech -płuca (woreczki) się rozszerzają, wydech- zmniejszają swoją objętość. W odpowiedzi na kolejne pytanie pomogły ćwiczenia oddechowe z piórkami i słomkami. Na koniec zgłębialiśmy pracę mózgu, tworząc model głównego centrum dowodzenia. OKAZUJE SIĘ, ŻE ZDOBYWANIE WIEDZY MOŻE BYĆ EKSCYTUJĄCE!